dimecres, 25 de febrer de 2015

Blogger censura, jo en marxo [ACTU: Blogger ja no censura... m'hi quedo?]

Actualització a 27 de febrer: Blogger s'ha fet enrere. Sembla que hi ha hagut bastant polèmica i no ha tingut més remei. Mentrestant, jo ja havia dedicat bastants hores en el traspàs a Wordpress i ara estic en un punt que no sé què fer. Crec que no deixaré Blogger. Wordpress no és gens àgil:

I) El seu "català" és realment una amalgama entre català, castellà i anglès.
II) Els seus enllaços són la mar d'incòmodes de colocar i no es poden endreçar per l'ordre que et roti tret que mig trampegis amb l'opció de les notes.
III) Si no pagues, incorporen anuncis al teu bloc.
IV) La separació entre paràgrafs en les entrades és molt difícil de fer rutllar i les entrades migrades es veuen lletgíssimes comparades amb les de Blogger.
V) A nivell de disseny és molt restringit. No em deixa escollir ni mena de lletra ni colors diversos.
VI) Sembla que no permet fer diferents menes de tamany de lletra dins d'una mateixa entrada.
VII) El sistema és poc àgil i intuïtiu. Tot molt rebuscat. Trobo que s'haurien de modernitzar.

I segur que se m'oblida alguna cosa. Perquè després vagin dient que Wordpress és més professional. No sé pas en què. Potser en què has de ser un expert informàtic per a no estirar-te dels cabells quan comences amb ells. Sinó, no ho entenc.

________________________________________________________
[Entrada original:]

Amb el recent canvi de política, Blogger ha aconseguit treure'm de polleguera.

En comptes de tirar endavant i tenir una mirada cap al futur i l'alliberament, han decidit censurar el sexe i els nus. Així, tal qual. Si tens imatges o vídeos amb nus o sexe, o fas privat el teu bloc o elimines tots els arxius que ho continguin. Podria entendre que aquesta política s'apliqués amb arxius especialment escabrosos (i ja no només sexuals), però amb sexe i nus tal qual em sembla exasperant.

L'enèssima manera de dir que el sexe i els genitals són coses dolentes i de les quals ens hem d'avergonyir i amagar. Doncs no, m'hi nego. Tirem abaix els tabús!

Estic d'acord en què arribats a un punt, el sexe i tot plegat no deixen de molt privades i íntimes de la persona (per a algunes més que d'altres, tot depèn de l'individu) i aquí cadascú que mostri fins on vulgui (i sempre tenint en compte la intimitat de les diferents contraparts i què vol amagar cadascuna i respectar-ho).

El que no tolero és que se'm tapi la boca si vull parlar de sexe i hi ha algú disposat a escoltar-me. I tampoc suporto que es tabifiqui encara més el tema ni que se li doni una connotació negativa.

Així doncs, en assabentar-me d'aquesta martingala, he decidit sense pensar-m'ho dues vegades passar-me a Wordpress.

Em sap greu i em fa llàstima actuar així, però trobo la situació intolerable. Sembla ridícul fer un traspàs d'un bloc amb menys d'un any i em fa una mandra terrible posar-me ara amb Wordpress quan ja més o menys li tenia agafat el truc a Blogger.

En fi, en algun moment indeterminat, a partir del 23 de març, Blogger em farà aquest bloc privat tan bon punt detecti alguna de les imatges en què mostro el que ells no volen que es vegi.