AVÍS: Aquest text tracta temes
molt escabrosos (agressions sexuals, desmembraments, etc) de manera reiterada.
Si has passat una mala experiència i/o ets una persona molt sensible, potser
serà millor que no el llegeixis. No hi haurà imatges d’això, però.
ESPÒILERS arreu.
Anem de mal en pitjor amb els mangakes convidats al Saló del Manga. El primer (Junji Itō) dóna un pèssim tractament als seus personatges femenins (amb els masculins tampoc és que s’hi llueixi, però estan un pèl millor). El segon (Toshio Maeda) és el precursor de les violacions de tentacles a dones amb el seu manga Urotsukidōji.
Anem de mal en pitjor amb els mangakes convidats al Saló del Manga. El primer (Junji Itō) dóna un pèssim tractament als seus personatges femenins (amb els masculins tampoc és que s’hi llueixi, però estan un pèl millor). El segon (Toshio Maeda) és el precursor de les violacions de tentacles a dones amb el seu manga Urotsukidōji.
Ara, la gota que fa vessar el got és que Ficòmic li doni tractament d’obra mestra a Urotsukidōji:
O sigui: m’estàs
dient que mereix el qualificatiu d’“obra mestra” un manga que és conegut per
una violència extrema a dones (tant física com sexual) i que està pensat perquè
homes cisheterosexuals i, en menor mesura, homes cisbisexuals es deixin el penis en carn viva a
base de palles. Ficòmic s’ha superat amb escreix. Ha aconseguit que encara hi
senti més rebuig, cosa realment difícil. Però és que això és una enorme pixada a la cara de totes les dones.
Val a dir que,
mentre que som diverses les dones que declarem que no ens fa gràcia tant que el
Maeda sigui convidat al Saló del Manga com que Ficòmic consideri Urotsukidōji una obra mestra, no he vist fer-ho a cap home. No només això, sinó que he vist celebrar-ho per part de diversos homes i, en canvi, no he vist cap dona que ho fes (com a molt, un RT de la notícia, sense expressar-ne l’opinió). No és
casual; és sistèmic. Després, si valoro més l’opinió de
les dones que la dels homes, que no us estranyi pas.
A més, em sembla la mar de paradoxal que moltíssims dels homes que tant els plau Urotsukidōji posin el crit al cel amb el BL més bufó del món. Aquests mateixos, farien un rebombori enorme si aquesta mateixa violència fos dirigida envers homes cis per a plaer de dones.
A més, em sembla la mar de paradoxal que moltíssims dels homes que tant els plau Urotsukidōji posin el crit al cel amb el BL més bufó del món. Aquests mateixos, farien un rebombori enorme si aquesta mateixa violència fos dirigida envers homes cis per a plaer de dones.
Per poder criticar Urotsukidōji amb coneixement de causa,
vaig decidir-me a llegir-lo. Així a primer cop d’ull, vaig trobar el primer
volum traduït al rus. Així que l’he “llegit” (no sé rus) sencer. Només el primer i n’he tingut prou i de sobres. L’he hagut de consumir esglaonadament perquè em feia massa fàstic. I s’ha
confirmat tot prou. L’únic que no m’esperava és que també hi ha agressions
sexuals a homes (però no tan quantioses ni tan bèsties com les efectuades a
dones).
Aquí en faig una
anàlisi no exhaustiva d’aquest primer volum. Aviso que la redacció aquest cop
és molt pobra. En negreta les escenes més fastigoses.
-Portada: Dues figures masculines nues en una mena de
batalla espiritual.
-Contraportada: Un tòtem i un paio amb un casc
estrany.
-Portada interior
1: Un paio muntant un dinosaure, estil Indiana Jones.
-Portada interior
2: Dos pterodàctils trempats ataquen a una noia i un noi.
-Portada interior 3: Dos monstres
ataquen a un home vestit i tres monstres agredeixen sexualment a tres dones
nues.
-Primera escena: Una dona es veu una
ampolla de llimonada, es comença a masturbar i se la fot per la vagina. A
veure'm, com t'ho explico, Maeda?
- Quan et fots una ampolla pel cony, es fa el buit i no te la pots treure. En el millor dels casos, vas a l'hospital i te la treuen. En el pitjor, acabes al cementiri. Passant per totes els desagradabilíssims matisos intermitjos. Aquí un enllaç que parla per sobre del tema.
- A sobre és que l’ampolla és de llimonada i ni tan sols la dona la renta ni res. Allà, tal qual! L’àcid de la llimona (o succedani) li couria un munt i dubto que li generés cap mena de plaer. Per no parlar de les posteriors irritacions. El PH de la vagina és molt delicat.
-Segona escena: Un paio amb pèl d’eriçó
(Eriçó) va caminant pel carrer i s'entrebanca amb un cotxet... amb la mala
fortuna que l'empeny vers un camió en moviment. El camió
esquiva el cotxet, però atropella la mare i fa un estropell molt gros. L’Eriçó
agafa el nedó, que es posa a plorar. Immediatament, l’Eriçó
llença el nadó al riu. Ve una ambulància i atén els ferits. L’Eriçó se’n va,
feliç.
Era necessària
aquesta escena per a un manga de palles? Què aporta a la no-trama? Només la
presentació de l’Eriçó, que es podria haver fet perfectament a la següent
escena. I més tenint en compte que és un alumne de nova incorporació.
-Tercera escena:
L’Eriçó arriba a l’institut, on és nou. Només asseure’s, ja intenta lligar amb
la companya del costat, l’Akemi. L’Eriçó diu quelcom i acte seguit fa un posat
tot sinistre.
-Quarta escena: A
classe, a l’Akemi se li veuen les calces en col·locar-se bé les sabates. Un
xaval (Gary Stu) se les queda mirant i l’Eriçó li ho recrimina. I sembla que
així els dos nois es fan amics.
-Cinquena escena: L’Eriçó i el Gary Stu
espien l’Akemi i una professora que estan a la infermeria. La professora no és
humana i, aprofitant-se de la confiança de l’Akemi, es val dels seus poders
psíquics per destrossar-li la roba. L’Akemi es resisteix i suplica i la monstra
(Monstra) l’agredeix sexualment sense compassió. L’Eriçó i el Gary Stu fan
voyeurisme.
Un tentacle surt de
la boca de la Monstra, que ataca a l’Akemi, la immobilitza i la penetra
vaginalment.
El Gary Stu intenta intervenir, però l’Eriçó li ho impedeix. La noia panteixa.
Sembla que ara potser gaudeix de la violació (tòpic dels hentais) i això em fa
molt de fàstic. Diversos plans de la situació. Sembla que la noia té un orgasme
i desitja que tot plegat es prolongui. Més fàstic. La Monstra està enrabiada i
és violenta. I la penetra més amb el tentacle de la boca. L’Eriçó i el Gary Stu
s’exalten i la Monstra sospita. La Monstra els llença amb telequinesi un
portamines, unes tisores, un permanent i un llapis. L’Eriçó respon amb més
telequinesi. La Monstra es desconcerta. Unes tisores li tallen una mica de
cabells, però res més. Els objectes tornen a la normalitat. L’Akemi se sent
perduda, com si no recordés el que ha passat.
-Sisena
escena: L’Eriçó i el Gary Stu comenten la jugada. El Gary Stu està esgarrifat. L’Eriçó
està tranquil i content.
-Setena escena: Casa de l’Akemi. L’Akemi
es masturba fotent-se els dits per la vagina fent servir un mirall per veure’s
bé el cony. Perquè clar, just després de què es violin i no recordis res, el
que més et ve de gust fer és putinejar-te els genitals, com si no hagués passat
res.
-Vuitena
escena: El Gary Stu passeja pel carrer agafant-se a la cartera-motxilla i un
policia en sospita.
-Novena escena: A classe (sembla que
això de què mig institut quedés derruït és aigua passada). La Monstra assetja
sexualment l’Akemi. L’Eriçó i el Gary Stu ho detecten i les segueixen a
l’enfermeria. La Monstra penetra amb el tentacle bucal la vagina de l’Akemi, la
qual gaudeix moltíssim. Fàstic, fàstic, fàstic. Al dia anterior ens mostren una
violació bestial i avui relacions sexuals consentides entre les mateixes
parts?! Quina merda és aquesta?! La Monstra deixa anar energia que traspassa la
porta per on l’Eriçó i el Gary Stu espien. El vidre de la porta esclata. La
paret rebenta. Caos. Una part de l’institut es comença a destrossar. L’Akemi està...
desconcertada? L’Eriçó i el Gary Stu queden al descobert. L’Eriçó també té
telequinesi, que resulta ser més poderosa que la de la Monstra... i l’amenaça.
L’Eriçó comença a fer-li mal a l’Akemi i al Gary Stu. El Gary Stu cau per un
“barranc” i és enterrat sota un munt de runa. L’Akemi està espantada. L’Eriçó,
la mar de tranquil. La Monstra aprofita que aquest darrer s’ha confiat per
agafar-lo pel coll amb el tentacle bucal. La Monstra perd l’aparença humana, es
torna més gran, se li esquinça la roba i es converteix en una mena de
llangardaix gegant. L’Eriçó deixa fora de combat el llangardaix i així recobra
la calma i el control. El Gary Stu es destapa com si res de la runa. L’Akemi
sobreviu.
-Desena
escena: La Monstra amb poca roba fa posturetes davant els tres joves i aquests marxen
junts.
-Onzena escena: La Monstra es troba a la
mateixa cambra que l’Eriçó. Sembla que la dona se li insinua. L’Eriçó utilitza
poders. Flashback de quan la Monstra abusà de l’Akemi. L’Eriçó té el control de
la situació i li fa fer posturetes a la Monstra. Llavors es treu el penis dels
pantalons. La Monstra s’espanta, ell somriu. Sembla que la Monstra no té
alternativa a sotmetre’s als desitjos de l’Eriçó i això el fa feliç. El sexe
com a arma de dominació, de poder. La Monstra li comença a fer una mamada i es
posa a plorar.
Incís:
Hi ha penis a Urotsukidōji i això que en teoria els
tentacles estaven per saltar-se la censura (encara que els penis estan
dibuixats com una ombra negra, més aviat).
-Dotzena
escena: L’Akemi i el Gary Stu caminen junts pel carrer. El Gary Stu sembla
preocupat per quelcom. L’Akemi se n’acomiada amb un petó a la galta. El Gary
Stu és feliç.
-Tretzena escena: Continuació de la
violació de l’onzena escena. L’Eriçó ara li clava el penis a la vagina de la Monstra
mentre li xucla un mugró. Sembla que ara la Monstra comença a gaudir. Fàstic in
crescendo. De sobte es presenten a l’estança un home corpulent amb unes
faccions molt particulars (Gripau) i una dona que em recorda a la Tomie.
L’Eriçó i la Monstra se separen. El Gripau diu quelcom amb to amenaçador. La Monstra
està espantada. El Gripau s’asseu, tranquil·lament. Ara és ell qui té la paella
pel mànec. De sobte, de sota la gavardina del Gripau comença a sortir un
tentacle. Un cop més, el sexe com a arma de dominació i subjugació. El Gripau
continua parlant i, per ordre seva, l’Eriçó (relaxat) i la Monstra (disgustada)
tornen a copular. Acte seguit, el Gripau els separa i agafa la Monstra pel darrere,
en una acció possessiva i sexual. La Monstra es mostra clarament incòmoda, però
al Gripau tant se li en fot i la grapeja ben grapejada. Fins i tot, li fot els
dits per la vagina. Acte seguit, li clava el tentacle a la vagina. La Monstra
fa un espasme d’aquests que fa que no es pugui saber si gemega de dolor o de
plaer. El Gripau li fa una clau de judo, retira el tentacle i es veuen molts
fluids. Acte seguit, se’l torna a clavar, amb molta violència. La Monstra fa
una ganyota de dolor i sorpresa. Llavors l’Eriçó els interromp amb un crit,
comença a fer màgia i es carrega el Gripau quan encara tenia el tentacle dins
de la vagina de la Monstra. La Monstra està esgarrifada i amb sang que li ha
salpicat. Al paio A se li’n fum tot. La Tomie a saber on està i què fa.
-Catorzena
escena: Carrer. Onirisme. El Gary Stu, estant vestit, és atacat per uns
tentacles que li envolten les cames i que provenen d’un monstre (Rinoceront) que
se les vol menjar. Acte seguit, el Gary Stu li arrenca el cap. Un altre monstre
(Llangardaix) apareix, però el Gary Stu ja no té por perquè ara és Conan, el
Bàrbar. Tot i que manté el control de la situació i somriu, el Gary Stu es
desperta alterat i amarat de suor fred. Comprova que ha experimentat una
pol·lució nocturna.
-Quinzena
escena: A classe. Sembla que el Gary Stu li explica a l’Eriçó el seu somni i,
com de costum, ni s’immuta. Hi ha uns companys de classe sembla que riuen
(d’ells?) i l’Eriçó s’indigna (sí que té sang a les venes, doncs; l’empatia ja
és un altre tema). Sembla que hi ha un nou professor i les noies de la classe
s’incomoden amb la seva presència. L’Akemi es dirigeix a l’Eriçó en veure que
aquest està alterat. L’Eriçó fa cara d’estar-ho passant tan malament que ni tan
sols sent les paraules de l’Akemi.
-Setzena escena: El Gary Stu és a casa
seva amb l’Akemi. Parlen. De cop, sembla que l’Akemi sembla que es troba bé i
s’aixeca la faldilla, deixant al descobert l’entrecuixa (no duu calces). Li
demana al noi que de tenir-hi relacions sexuals, el noi no vol i ella li fa xantatge
emocional (plora... però només durant una vinyeta; les llàgrimes apareixen i
desapareixen per art de màgia). Llavors ell cedeix i ella somriu, satisfeta. El
Gary Stu li toca l’entrecuixa i es fan un petó.
Mentrestant,
els monstres del malson del Gary Stu, espien des de la teulada. El Gary Stu i l’Akemi
continuen per feina. Mentre l’Akemi li fa una fel·lació al Gary Stu, aquest veu
com el Rinoceront fa una aparició per la finestra. Crida i l’Akemi també se
n’adona. Els monstres entren a la cambra. El Gary Stu entra en estat de pànic.
L’Akemi procura fer-li costat, tot i trobar-se visiblement espantada. El Gary
Stu es mira l’escena des d’una distància de seguretat. El Rinoceront sembla
transformar-se en un crit de poder. La paret de l’habitació es trenca per una
banda. Sembla obra del Rinoceront. El Llangardaix dispara un raig que no sé què
fa. La noia està horroritzada i l’habitació, mig en runes. Els braços del
Llangardaix s’allarguen i van directes als pits i al cony de l’Akemi. El Gary
Stu (encara vestit) se n’aparta, però el Rinoceront l’atrapa amb el seu
tentacle. Mentre el noi està retingut pel Rinoceront, el Llangardaix abusa
sexualment de l’Akemi. L’Eriçó està flotant per l’aire, al carrer, just al
davant de la finestra de l’habitació i somriu de satisfacció. L’Akemi panteixa
en una ambigüitat fastigosa que no se sap si és de dolor o de plaer. Quan les
mans deixen de palpar-la, s’encongeix de por. Ara les mans van a pel seu coll,
en un intent de matar-la. El Gary Stu plora i es desespera. El Rinoceront li
encercla llavors el coll i fa també per escanyar-lo. Just aleshores sembla que
ocorre un terratrèmol (provocat per l’Eriçó?). Els monstres fugen, però l’Eriçó
els persegueix. L’Akemi i el Gary Stu, en la seva desorientació, comencen a
calmar-se. L’Akemi es vesteix.
-Dissetena
escena: A classe. L’Akemi, coqueta, li envia una nota al Gary Stu. El Gary Stu
somriu, complagut. L’Akemi, també. L’Eriçó, enmig dels dos, se sent incòmode.
De sobte, a una companya se li abonyega la faldilla i sembla que a sota hi
tingui un penis erecte. La cosa s’atura, però li ocorre a una altra companya,
aquest cop més exagerat. El professor s’indigna.
-Divuitena
escena: a un... magatzem de l’escola? L’Eriçó parla amb quelcom que sembla un
alien prototípic. Es veu a l’Eriçó disgustat... i colpeja l’alien perquè aquest
vegi qui mana.
-Dinovena
escena: A classe. L’Eriçó porta l’alien dins de la dessuadora i no sembla que ningú
se n’hagi adonat. L’Eriçó dispara rajos pels ulls, que van contra el Gary Stu,
però finalment no hi impacten.
-Vintena
escena: Al gimnàs escolar, partit de bàsquet. L’as pica l’ullet a les seves
fans i l’Eriçó en fa comentaris. L’as es llueix i l’Eriçó s’indigna. Un company
cau de manera rara.
-Vint-i-unena escena: un home (Fort)
abusa sexualment d’una dona a un vestidor del gimnàs. L’home està content; la
dona, incòmoda. De primer li toca el cony. Després li agafa el cap i se
l’apropa al seu penis, obligant-la a fer-li una mamada. El Gary Stu, irromp en
escena i li agafa por. Cau. El Fort li clava la llengua al braç i li fa ferida.
La dona està sobresaltada.
-Vint-i-dosena escena: Carrer de nit.
Bar. El Fort i la dona d’abans s’ho fan davant del paio B (evidentment, la dona
va perdent roba, però no el Fort). Entra l’Eriçó en escena, que ataca amb els
seus rajos oculars a una dona que li reprèn que estigui per allà. Tant ella com
l’altre queden posseïts mentalment.
-Vint-i-tresena
escena: Al carrer Gary Stu i el Fort discuteixen.
-Vint-i-quatrena escena: Els posseïts al
carrer duen armes blanques. L’Eriçó, assegut a l’aire, domina la situació. Els
posseïts ataquen el Gary Stu i el Fort. L’alien es rebel·la contra l’Eriçó, que
momentàniament perd el control. L’home posseït jau “inexplicablement” partit.
La dona posseïa també està morta i se’n sexualitza el cadàver partit. El Fort
en té el cap a les mans i el llença amb ràbia. El Gary Stu rau indefens al
terra... i l’alien n’abusa sexualment refregant el seu petit membre contra la
seva cama mentre absorbeix aire. Llavors l’Eriçó agafa l’alien i l’utilitza per
a disparar-li un raig al Fort, el qual n’és afectat.
Llavors
l’alien i l’Eriçó se’n van volant a un lloc on hi ha una bola d’energia.
-Vint-i-cinquena
escena: Es fa de dia. Inexplicablement, el Gary Stu és a casa seva, sa i
estalvi... però amb la samarreta ensangonada.
-Vint-i-sisena
escena: Una dona desperta el Fort, que també és a casa seva, i aquest li respon
de males maneres. Sembla que el Fort se sorprèn perquè ara està musculat.
-Vint-i-setena escena: Escola. El
professor li pregunta quelcom a una alumna, a la qual se li marquen els mugrons.
El Fort sent ràbia i s’imagina lligar-la i ficar-li pel cony un objecte fàl·lic
(un cop més, el sexe presentat com a arma) i llavors li ve mal de cap.
-Vint-i-vuitena escena: A la infermeria,
la infermera li pren la temperatura al Fort i al·lucina amb com de musculat
està. Llavors ell l’engrapa i li abaixa la samarreta de cop, deixant els pits
al descobert. L’empeny i li arrenca les calces. El penis, erecte, li surt dels
pantalons disparat. Li penetra el cony i sembla que a ella li agrada... però li
fa sang. Argh!!! Això no és plaent; és dolorós i molt. L’Eriçó, feliç, i
l’alien espien.
Fi
del primer volum.
En
definitiva: com a relat eròtic-pornogràfic, és una merda i un fàstic.
Sexualitza la violació, l’extrema violència i les pràctiques sexuals
perilloses. Es dóna un pèssim tractament a les dones, que són violades de
manera sistemàtica. Per a mi, més que un còmic pornogràfic, és un còmic de terror.
A més, té uns quants errors de guió (com això de què l’institut es
reconstrueixi per art de màgia). Obra mestra... i un bé negre amb potes
rosses!!!
I “saltar-se
la censura” mai serà prou excusa per totes aquestes barbaritats. Hi ha, a més,
altres maneres de saltar-se la censura (amb metàfores, sil·luetes, ombres...),
però sembla que les que més han triomfat són les més escabroses.
Així
que Urotsukidōji d’obra mestra no en té res ni ho pretén: és un manga d’allò més vulgar
que busca que es matin a palles els homes cis que senten atracció per les
dones.