(Aquesta entrada és
una anàlisi exhaustiva. Per tant, és inevitable que esbudelli aquest còmic de
dalt a baix. També parlaré de la seqüela en detall. Així doncs, aquest text fet
pensant en les persones que ja han llegit ambdós. ESPÒILERS arreu! Les imatges,
com sempre, n’estan lliures.)
Doncs ara que la Sakura, la Caçadora de Cartes (Card Captor Sakura, CLAMP) està una mica
més de moda degut a la seva seqüela, m’han vingut ganes de parlar-ne. Es
tracta d’un manganime mític per a molta gent, entre la qual m’hi incloc (i malgrat la seva enorme problemàtica).
Quan, fa uns dos
anys, per fi en vaig llegir el manga de manera íntegra, li vaig trobar diversos
punts fluixos al guió:
ORÍGENS DELS PERSONATGES I RELACIONS INTRAFAMILIARS
1) L'origen del
Fujitaka. Es limita a dir que no té família i no se n’afegeix informació.
2) No m’acabo de creure que ni la Sakura ni en Tōya no hagin tingut mai o pràcticament mai contacte amb la família materna. Sobretot en Tōya, que va compartir deu anys amb la seva mare.
2) No m’acabo de creure que ni la Sakura ni en Tōya no hagin tingut mai o pràcticament mai contacte amb la família materna. Sobretot en Tōya, que va compartir deu anys amb la seva mare.
3) El pare de la
Tomoyo. Què passa amb ell? No pot ser que el pare sigui desconegut, ja que es
parla del nom de soltera de la Sonomi... Tret que el pare i el marit siguin
persones diferents. Però igualment; és un punt que resta fosc... i més quan se’ns
dóna a entendre que la Sonomi estava enamoradíssima de la Nadeshiko (i, posteriorment, del Fujitaka).
4.a) D’on i com van néixer el Yukito i la Nakuru? Com es van fusionar amb les seves “autèntiques” identitats?
4.b) En Yukito va
ser creat perquè en Yue no perdés poder mentre el Clow fos mort. Com a mínim jo
he entès així. No entenc per què la Ruby té també aparença secundària (bé, sí, com
a recurs narratiu per a enviar a fer punyetes la tensió romàntica entre el
Yukito i el Tōya en diverses ocasions, però aquesta podria haver sigut la tasca
d'algun altre personatge o, simplement, que anessin succeint imprevistos
diversos). I així com ocorre amb la Ruby, passa també l'Spinel. Per què carai
tenen aparença secundària? No té lògica.
5) Si una cosa té
el Clow, és descendència, però no se’ns mostra en cap moment les dones amb qui
va tenir criatures o les pròpies criatures. Ara, s’estimava molt el Yue i el
Kero, eh. No entenc res. Ens el presenten com un tipus cínic, però bo... i resulta que passa
olímpicament de les seves “esposes” i de la seva progènie. Això no és de bona persona.
6.a) La inexistent
família de l’Eriol. Com aconsegueix viatjar fins al Japó? És ric del no res? (i
això s’enllaça amb el mig subpunt següent).
ERIOL I CLOW
6.b) Com pot ser
que l’Eriol pugui entrar a la que va ser la casa del Clow? I els hereus del
Clow? Tret que s’hagués reencarnat en un descendent seu, no li veig gaire
sentit. Però bé... sempre podria ser. En una o diverses vegades parla del “Shaoran”
com del seu parent i no com el parent del Clow (i al Yue li deixa clar que ell
no és en Clow malgrat conservar-ne la memòria), però clar, també podria ser un
matís que se’ls hagués escapat a les autores (o a la traducció). O que,
simplement, el Clow parlés a través de l’Eriol. Al cap i a la fi, l’Eriol no
deixa de ser un nen (molt intel·ligent i tot el que vulguis), amb una
personalitat adulta molt forta que habita en el seu interior.
7) Si l’Eriol i el
Fujitaka són les mitjes reencarnacions del Clow, per què no tenen la mateixa edat?
Tret que l’Eriol no fos mitja reencarnació de primera generació (o cap dels dos),
no li veig gaire sentit. De tota manera, es dóna a entendre que ambdós ho són
de primera generació.
AMOR
8) Cap al final,
l’Eriol comenta que l’amor no es pot predir... llavors, com va poder en Clow
predir el naixement de la Sakura? Si no fos per l’amor
dels seus pares, mai hauria nascut. A més, la Kaho també fa prediccions
amoroses. No s’entén. I en Tōya preveu que en Shaoran i la Sakura
acabaran plegats (des del primer moment, a més).
9) Tal i com
comenta la Miya al seu bloc,
l’enamorament de la Sakura envers en Shaoran. El del
Shaoran envers la Sakura sí que és més esglaonat. Com més
va, més sóc pro ShaoranxEriol i que la Sakura es quedi sola al final, superant
el seu desengany amorós. És que queda molt forçat, el SakuraxShaoran. A més,
tant la Tomoyo com el Yukito veuen que la Sakura estava autènticament
enamorada del Yukito.
SHAORAN
El Shaoran és el
mag més poderós de la família Li i només per això ja sembla que pot fer el que
li roti. Sinó, ja m’explicareu això:
10) Viu sol a un país
que no és el seu tenint 10-12 anys.
11) Els seus assumptes
a Hong Kong. No se’n diu més i passen uns anys. És que sembla que ni tan sols
li ho expliqui a la Sakura. Quina relació de parella de més poca pena.
12) Després de fer
tota la paperassa, torna al Japó sent encara menor d’edat per a reunir-se amb
la seva estimada i no separar-se’n mai més (la seqüela no la considero canònica).
Quan, a més, la tradició, tant la xinesa com la japonesa, dicta que és la dona
qui ha d’anar a casa de l’home. No ho sé, la mare del Shaoran no li haurà posat
pegues? Que se’n va al Japó a viure-hi per sempre! (I potser fer-los una visita
de tant en tant, però ja està.) A més, per a fer-ho tot més sagnant, té quatre
germanes i no té cap germà. Sa mare ja deu estar resignada a que li marxin les
filles, però haver criat cinc infants i que se t’'n vagin tant les noies com el
noi, això ja sí que costa més de pair (en una cultura com la xinesa... no sé
com serà de diferent Hong Kong a la resta de la Xina, per això). I per cert, si
són 5 germans en total, deuen ser una família rica, que no tothom es podia
permetre la “multa” per quatre fills extres. (De nou, no sé si això de la multa
també s’aplicava a Hong Kong i Macao.)
ALTRES
13) La llet amb
mel. De ser per aquest manga, podríem pensar que els japonesos i els xinesos en
general no tenen problemes en processar digestivament la mel, quan no és així.
Per aquest article,
sembla que aproximadament només un 5 % dels asiàtics no hi tenen problemes.